Pas do mocowania motocykla z filcem ochronnym
Opis
Pas do mocowania motocykla 50mm - 4 tony - 4m
Pas do mocowania motocykla powstał na bazie pasa transportowego 50mm 4 tony. Do dwuczęściowego pasa o całkowitej długości 4m (3.5m część długa + 0.5m część z napinaczem) dodaliśmy rękaw ochronny z filcu o długości 60cm. Napięte pasy podczas transportu wykonują mikroruchy, dlatego dzięki ochronie z filcu pas przeciągnięty np. na baku nie uszkodzi ani nie porysuje delikatnej, lakierowanej powierzchni. Poniżej przedstawiamy sugerowany sposób mocowania motocykla.
Najważniejsze informacje dotyczące pasa 50 mm 4 tony, który został zastosowany do budowy pas do mocowania motocyklów:
Parametry techniczne - informacje na metce
Poniżej przedstawiamy oraz objaśniamy wszystkie parametry zamieszczone na metce pasa transportowego.
Parametr | Wartość | Objaśnienie |
---|---|---|
Szerokość taśmy | 50 mm |
Pasy występują w szerokościach 25, 35, 50 oraz 75 mm. 50 mm to zdecydowanie najpopularniejsze pasy, występują w trzech wersjach wytrzymałościowych: 3.2, 4 i 5 ton. |
Taśma | poliester |
Pasy transportowe są standardowo wykonywane z poliestru, który jest odporny na działanie kwasów, olejów i smarów oraz może być stosowany w warunkach temperaturowych od -40 do 100℃. Żółta taśma, z której uszyty jest ten pas (różni producenci stosują różną kolorystykę) ulega zerwaniu dopiero przy obciążeniu wynoszącym 6 ton. |
Wydłużenie taśmy | <= 7% |
Taśma, z której uszyty jest ten pas może ulec wydłużeniu podczas pracy maksymalnie do 7%. W sprzedaży dostępne są również taśmy, których maksymalne wydłużenie nie przekracza 4% (bardzo rzadko stosowane, w naszym sklepie jest to pomarańczowa taśma 35 mm i czerwona 50 mm). |
LC | 2000 daN |
LC (lashing capacity) to inaczej zdolność mocowania. Parametr ten zależy od sposobu mocowania ładunku. Aczkolwiek na metce podawana jest tylko jedna wartość, dla mocowania w układzie prostym. 2000 daN oznacza, że jeden pas mocowany w układzie prostym zabezpiecza 2 tony ładunku. Należy przy tym pamiętać, że ładunek zawsze powinien być zabezpieczony symetrycznie, czyli minimalna liczba pasów mocowanych w układzie prostym wynosi 2. Częściej stosowaną metodą mocowania jest przez opasanie (LC jest zawsze dwa razy większe niż dla mocowania w układzie prostym). Za pomocą tego pasa można zabezpieczyć ładunek poprzez opasanie o masie 4 tony. |
STF | 360 daN |
STF (standard tension force) – nominalna siła napięcia, czyli siła z jaką ładunek zostanie dociśnięty do podłoża. 360 daN = 360 kg. Standardowa wartość tego parametru waha się między 350 a 400 daN. Pasy ERGO mają ten parametr podwyższony do 500 - 600 daN. |
SHF | 50 daN |
SHF (standard hand force), czyli siła z jaką można działać na ramię napinacza. 50 daN = 50 kg. Jest to standardowa wartość. Działanie na rączkę napinacza większą siłą może spowodować jego zniszczenie. Dlatego nie wolno napinać pas stosując rury czy przedłużki, które wydłużają ramię napinające, a przez co i działają większą siłą na mechanizm. |
Informacje dodatkowe |
Ponadto na metce zawarte są obowiązkowe informacje takie jak nazwa producenta, kod produktu, data produkcji, deklaracja zgodności z odpowiednią normą oraz informacja "Nie zawieszać. Mocować!" |
2, 4 czy 6 ton? Ile wytrzyma ten pas?
Można się w tym pogubić, ale już wyjaśniam! Na metce znajdziecie jedynie parametr LC 2000 daN. Co oznacza, że jeden pas zamocowany w układzie prostym zabezpiecza 2000 kg (2 tony). Przy czym należy pamiętać, że minimalna liczba pasów przy tym sposobie mocowania to 2 - ładunek zawsze musi być zabezpieczony symetrycznie.
Wartość LC dla mocowania przez opasanie jest zawsze dwa razy większa niż dla mocowania w układzie prostym, i w tym wypadku wynosi 4 tony. Jest to najbardziej popularny sposób mocowania ładunku dlatego właśnie tym parametrem posługujemy się najczęściej.
Skąd się więc wzięło 6 ton? Taśmy, z których szyte są pasy poddawane są oddzielnym testom wytrzymałościowym. Żółta taśma 50 mm ulega zerwaniu przy obciążeniu nie mniejszym niż 6 ton (nominalna wytrzymałość taśmy). Dlatego też często zamiennie posługujemy się nazwą "pas szyty z taśmy 6-tonowej".
Sprzedajemy tylko atestowane pasy!
Oferowane przez nas pasy transportowe produkowane są zgodnie z unijną normą EN 12195-2, która gwarantuje wysoką jakość oraz bezpieczeństwo użytkowania. W Polsce norma ta obowiązuje pod numerem PN-EN 12195-2:2003. Zgodność zadeklarowana jest na niebieskich metkach, które dołączone są do każdego pasa.
Potrzebujesz wsparcia?
Dla tych, którzy pierwszy raz mają do czynienia z pasami transportowymi przygotowaliśmy pomocne artykuły oraz instruktaże. Poniżej znajdziecie podstawowe zagadnienia związane z pasami. Więcej znajdziecie na naszym Blogu - ABC mocowań. Jeżeli nie znaleźliście potrzebnych informacji zachęcamy do kontaktu telefonicznego.
Dane techniczne
Kolor | żółty |
Szerokość taśmy | 50mm |
Zakończenie | hak standardowy |
Mechanizm | 50mm standard (811) |
Zastosowanie | do motocykla |