Pas do mocowania motocykla z filcem ochronnym

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena brutto: 50,00 zł 50.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Dla VIKA
Kod produktu: 40_20150716115731

Opis

Pas do mocowania motocykla 50mm - 4 tony - 4m

Pas do mocowania motocykla powstał na bazie pasa transportowego 50mm 4 tony. Do dwuczęściowego pasa o całkowitej długości 4m (3.5m część długa + 0.5m część z napinaczem) dodaliśmy rękaw ochronny z filcu o długości 60cm. Napięte pasy podczas transportu wykonują mikroruchy, dlatego dzięki ochronie z filcu pas przeciągnięty np. na baku nie uszkodzi ani nie porysuje delikatnej, lakierowanej powierzchni. Poniżej przedstawiamy sugerowany sposób mocowania motocykla.

Mocowanie motocykla

Najważniejsze informacje dotyczące pasa 50 mm 4 tony, który został zastosowany do budowy pas do mocowania motocyklów:

Infografika - pas transportowy z napinaczem 50 mm 4 tony

Parametry techniczne - informacje na metce

Poniżej przedstawiamy oraz objaśniamy wszystkie parametry zamieszczone na metce pasa transportowego.

ParametrWartośćObjaśnienie
Szerokość taśmy 50 mm

Pasy występują w szerokościach 25, 35, 50 oraz 75 mm. 50 mm to zdecydowanie najpopularniejsze pasy, występują w trzech wersjach wytrzymałościowych: 3.2, 4 i 5 ton.

Taśma poliester

Pasy transportowe są standardowo wykonywane z poliestru, który jest odporny na działanie kwasów, olejów i smarów oraz może być stosowany w warunkach temperaturowych od -40 do 100℃.

Żółta taśma, z której uszyty jest ten pas (różni producenci stosują różną kolorystykę) ulega zerwaniu dopiero przy obciążeniu wynoszącym 6 ton.

Wydłużenie taśmy <= 7%

Taśma, z której uszyty jest ten pas może ulec wydłużeniu podczas pracy maksymalnie do 7%. W sprzedaży dostępne są również taśmy, których maksymalne wydłużenie nie przekracza 4% (bardzo rzadko stosowane, w naszym sklepie jest to pomarańczowa taśma 35 mm i czerwona 50 mm).

LC 2000 daN

LC (lashing capacity) to inaczej zdolność mocowania. Parametr ten zależy od sposobu mocowania ładunku. Aczkolwiek na metce podawana jest tylko jedna wartość, dla mocowania w układzie prostym. 2000 daN oznacza, że jeden pas mocowany w układzie prostym zabezpiecza 2 tony ładunku. Należy przy tym pamiętać, że ładunek zawsze powinien być zabezpieczony symetrycznie, czyli minimalna liczba pasów mocowanych w układzie prostym wynosi 2.

Częściej stosowaną metodą mocowania jest przez opasanie (LC jest zawsze dwa razy większe niż dla mocowania w układzie prostym). Za pomocą tego pasa można zabezpieczyć ładunek poprzez opasanie o masie 4 tony. 

Zdolność mocowania - pas transportowy z napinaczem 50 mm 4 tony

STF 360 daN

STF (standard tension force) – nominalna siła napięcia, czyli siła z jaką ładunek zostanie dociśnięty do podłoża. 360 daN = 360 kg. Standardowa wartość tego parametru waha się między 350 a 400 daN. Pasy ERGO mają ten parametr podwyższony do 500 - 600 daN.

SHF 50 daN

SHF (standard hand force), czyli siła z jaką można działać na ramię napinacza50 daN = 50 kg. Jest to standardowa wartość. Działanie na rączkę napinacza większą siłą może spowodować jego zniszczenie. Dlatego nie wolno napinać pas stosując rury czy przedłużki, które wydłużają ramię napinające, a przez co i działają większą siłą na mechanizm.

Informacje dodatkowe

Ponadto na metce zawarte są obowiązkowe informacje takie jak nazwa producenta, kod produktu, data produkcji, deklaracja zgodności z odpowiednią normą oraz informacja "Nie zawieszać. Mocować!"

2, 4 czy 6 ton? Ile wytrzyma ten pas?

Można się w tym pogubić, ale już wyjaśniam! Na metce znajdziecie jedynie parametr LC 2000 daN. Co oznacza, że jeden pas zamocowany w układzie prostym zabezpiecza 2000 kg (2 tony). Przy czym należy pamiętać, że minimalna liczba pasów przy tym sposobie mocowania to 2 - ładunek zawsze musi być zabezpieczony symetrycznie.

Wartość LC dla mocowania przez opasanie jest zawsze dwa razy większa niż dla mocowania w układzie prostym, i w tym wypadku wynosi 4 tony. Jest to najbardziej popularny sposób mocowania ładunku dlatego właśnie tym parametrem posługujemy się najczęściej.

Zdolność mocowania - pas transportowy z napinaczem 50 mm 4 tony

Skąd się więc wzięło 6 ton? Taśmy, z których szyte są pasy poddawane są oddzielnym testom wytrzymałościowym. Żółta taśma 50 mm ulega zerwaniu przy obciążeniu nie mniejszym niż 6 ton (nominalna wytrzymałość taśmy). Dlatego też często zamiennie posługujemy się nazwą "pas szyty z taśmy 6-tonowej".

Sprzedajemy tylko atestowane pasy!

Oferowane przez nas pasy transportowe produkowane są zgodnie z unijną normą EN 12195-2, która gwarantuje wysoką jakość oraz bezpieczeństwo użytkowania. W Polsce norma ta obowiązuje pod numerem PN-EN 12195-2:2003. Zgodność zadeklarowana jest na niebieskich metkach, które dołączone są do każdego pasa.

Pas transportowy żółty 50 mm - atesty

 


Potrzebujesz wsparcia?

Dla tych, którzy pierwszy raz mają do czynienia z pasami transportowymi przygotowaliśmy pomocne artykuły oraz instruktaże. Poniżej znajdziecie podstawowe zagadnienia związane z pasami. Więcej znajdziecie na naszym Blogu - ABC mocowań. Jeżeli nie znaleźliście potrzebnych informacji zachęcamy do kontaktu telefonicznego.

 

 

 

 

Jak odczytać etykietę pasa?

 

 

Instrukcja obsługi pasa transportowego

 

 

Dane techniczne

Kolor żółty
Szerokość taśmy 50mm
Zakończenie hak standardowy
Mechanizm 50mm standard
Zastosowanie do motocykla

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl