Pas do mocowania motocykla za manetki
Opis
Pas do mocowania motocykla za manetki 35mm - 3 tony - 3m
Pas pomocniczy do mocowania motocykla powstał na bazie pasa transportowego 35mm 3 tony wykorzystywanego do pasów do lawet. Do dwuczęściowego pasa o całkowitej długości 3m (2,7m część długa + 0.3m część z napinaczem) dodaliśmy dwa krótkie rękawy, które zakłada się manetki oraz jeden dłuższy rękaw ochronny z filcu o długości 60cm. Napięte pasy podczas transportu wykonują mikroruchy, dlatego dzięki ochronie z filcu pas przeciągnięty np. na baku nie uszkodzi ani nie porysuje delikatnej, lakierowanej powierzchni. Pasy zakończone sa hakami z jednym pazurem.
- Długi rękaw: długość 60cm, wykonany z filcu
- Krótkie rękawy: długość 12cm, szerokość 12 cm, wykonane z taśmy zawiesiowej
- Pas: 35mm, wytrzymałość 3 tony, rozciągliwość <=4%, haki z jednym pazurem, długość 3m
Poniżej przedstawiamy sugerowany sposób mocowania motocykla.
Parametry techniczne - informacje na metce
Poniżej przedstawiamy oraz objaśniamy wszystkie parametry zamieszczone na metce pasa transportowego.
Parametr | Wartość | Objaśnienie |
---|---|---|
Szerokość taśmy | 35 mm |
Pasy występują w szerokościach 25, 35, 50 oraz 75 mm. |
Taśma | poliester |
Pasy transportowe są standardowo wykonywane z poliestru, który jest odporny na działanie kwasów, olejów i smarów oraz może być stosowany w warunkach temperaturowych od -40 do 100℃. |
Wydłużenie taśmy | <= 4% |
Taśma, z której uszyty jest ten pas może ulec wydłużeniu podczas pracy maksymalnie do 4%. W sprzedaży dostępne są również taśmy, których maksymalne wydłużenie nie przekracza 7%. |
LC | 1500 daN / 3000 daN |
LC (lashing capacity) to inaczej zdolność mocowania. Parametr ten zależy od sposobu mocowania ładunku. Aczkolwiek na metce podawana jest tylko jedna wartość, dla mocowania w układzie prostym. 1500 daN oznacza, że jeden pas mocowany w układzie prostym zabezpiecza 1.5 tony ładunku. Należy przy tym pamiętać, że ładunek zawsze powinien być zabezpieczony symetrycznie, czyli minimalna liczba pasów mocowanych w układzie prostym wynosi 2. Częściej stosowaną metodą mocowania jest przez opasanie tak jak w przypadku mocowania motocykla (LC jest zawsze dwa razy większe niż dla mocowania w układzie prostym). Za pomocą tego pasa można zabezpieczyć ładunek poprzez opasanie o masie 3 tony. |
STF | 360 daN |
STF (standard tension force) – nominalna siła napięcia, czyli siła z jaką ładunek zostanie dociśnięty do podłoża. 234 daN = 234 kg. |
SHF | 50 daN |
SHF (standard hand force), czyli siła z jaką można działać na ramię napinacza. 50 daN = 50 kg. Jest to standardowa wartość. Działanie na rączkę napinacza większą siłą może spowodować jego zniszczenie. Dlatego nie wolno napinać pas stosując rury czy przedłużki, które wydłużają ramię napinające, a przez co i działają większą siłą na mechanizm. |
Informacje dodatkowe |
Ponadto na metce zawarte są obowiązkowe informacje takie jak nazwa producenta, kod produktu, data produkcji, deklaracja zgodności z odpowiednią normą oraz informacja "Nie zawieszać. Mocować!" |
Sprzedajemy tylko atestowane pasy!
Oferowane przez nas pasy transportowe produkowane są zgodnie z unijną normą EN 12195-2, która gwarantuje wysoką jakość oraz bezpieczeństwo użytkowania. W Polsce norma ta obowiązuje pod numerem PN-EN 12195-2:2003. Zgodność zadeklarowana jest na niebieskich metkach, które dołączone są do każdego pasa.
Dane techniczne
Kolor | pomarańczowy |
Szerokość taśmy | 35mm |
Zakończenie | hak pojedynczy pazur |
Mechanizm | 35mm standardowy plus |
Zastosowanie | do motocykla |