Napinacz Pasa 0.5m/35mm/2t hak 1004

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena brutto: 23,18 zł 23.18
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: 431

Opis

Napinacz do pasa transportowego 35 mm - 1.8 tony

Pasy transportowe to produkty, które zbudowane są z komponentów. Dzięki takiemu rozwiązaniu istnieje możliwość wymiany zużytych lub uszkodzonych elementów np. napinacza 35 mm o zdolności mocowania 1.8 tony.

Napinacz sam w sobie nie stanowi środka mocującego. Do zabezpieczenia ładunku niezbędny jest jeszcze pas SOLO. Podczas kompletowania należy pamiętać, że pas i napinacz muszą posiadać dokładnie te same parametry!

Poniżej w skrócie przedstawiamy najważniejsze parametry napinacza do pasa 35 mm 1.8 tony:

Infografika - napinacz do pasa transportowego 35 mm 1.8 tony

Parametry techniczne - informacje na metce

Poniżej przedstawiamy oraz objaśniamy wszystkie parametry zamieszczone na metce napinacza do pasa transportowego. Niektóre z nich dotyczą samego napinacza, a pozostałe KOMPLETU, czyli pasa i napinacza.

Parametr Wartość Objaśnienie
Szerokość taśmy 35 mm

Jest to średnia szerokość. Pasy występują w szerokościach 25, 35, 50 (standardowy) oraz 75 mm.

Taśma poliester

Pasy transportowe są standardowo wykonywane z poliestru, który jest odporny na działanie kwasów, olejów i smarów oraz może być stosowany w warunkach temperaturowych do 100℃.

Zielona taśma, z której uszyty jest ten pas (różni producenci stosują różną kolorystykę) ulega zerwaniu dopiero przy obciążeniu wynoszącym 3 tony.

Wydłużenie taśmy <= 7%

Taśma, z której uszyty jest ten pas może ulec wydłużeniu podczas pracy maksymalnie do 7%. W sprzedaży dostępne są również taśmy, których maksymalne wydłużenie nie przekracza 4% (bardzo rzadko stosowane, w naszym sklepie taśmy o takim parametrze występują w szerokości 35 mm (pomarańczowa) i 50 mm (czerwona)).

LC

900 daN

LC (lashing capacity) to inaczej zdolność mocowania. Parametr ten zależy od sposobu mocowania ładunku. Aczkolwiek na metce podawana jest tylko jedna wartość, dla mocowania w układzie prostym. 900 daN oznacza, że w przypadku mocowania w układzie prostym ładunek nie powinien przekraczać 0.9 tony.

Częściej stosowaną metodą mocowania jest przez opasanie (LC jest zawsze dwa razy większe niż dla mocowania w układzie prostym). Za pomocą tego pasa można zabezpieczyć ładunek poprzez opasanie o masie 1.8 tony. 

Zdolność mocowania zielona taśma 35 mm

STF 234 daN

STF (standard tension force)– nominalna siła napięcia, czyli siła z jaką ładunek zostanie dociśnięty do podłoża. 234 daN = 234 kg jest to średnia wartość. Standardowo pasy 50 mm mają STF 400 daN. Pasy ERGO mają ten parametr podwyższony do 500 - 600 daN

SHF 50 daN

SHF (standard hand force), czyli siła z jaką można działać na ramię napinacza50 daN = 50 kg. Jest to standardowa wartość. Działanie na rączkę napinacza większą siłą może spowodować jego zniszczenie. Dlatego nie wolno napinać pas stosując rury czy przedłużki, które zwiększają ramię napinające, a przez co i działają większą siłą na mechanizm.

Informacje dodatkowe

Ponadto na metce zawarte są obowiązkowe informacje takie jak nazwa producenta, kod produktu, data produkcji, deklaracja zgodności z odpowiednią normą oraz informacja "Nie zawieszać. Mocować!".

0.9, 1.8 czy 3 tony? Ile wytrzyma ten pas?

Można się w tym pogubić, ale już wyjaśniam! Na metce znajdziecie jedynie parametr LC 900 daN. Co oznacza, że pas może być użyty do mocowania ładunku w układzie prostym, którego ciężar nie przekracza 900 kg (0.9 tony). Wartość ta jest zawsze dwa razy wyższa dla mocowania przez opasanie i w tym wypadku wynosi 1.8 tony. Jest to najczęstszy sposób mocowania ładunku dlatego właśnie tym parametrem posługujemy się najczęściej.

Zdolność mocowania zielona taśma 35 mm

Skąd się więc wzięło 3 tony? Taśmy, z których szyte są pasy poddawane są oddzielnym testom wytrzymałościowym. Zielona taśma 35 mm ulega zerwaniu przy obciążeniu nie mniejszym niż 3 tony (nominalna wytrzymałość taśmy). Dlatego też często zamiennie posługujemy się nazwą "pas szyty z taśmy 3-tonowej".

Sprzedajemy tylko atestowane pasy!

Najważniejsza jest dla Nas wysoka jakość naszych produktów. Dlatego wszystkie pasy, które znajdziecie w naszym Sklepie, również Napinacz do pasa 35 mm 1.8 ton, wykonane są zgodnie z europejską normą EN 12195-2. Dzięki temu jesteśmy pewni, że pasy których będziecie używać są bezpieczne, wytrzymałe i można na nich polegać.

Jak zbudowany jest napinacz 35 mm?

Napinacz składa się z mechanizmu (nazywamy go również grzechotką) do którego przymocowany jest krótki pasek zakończony hakiem. Do zielonej taśmy 35 mm wszywamy standardowy hak dla tej szerokości pasa. Całość ma standardową długość 0.5 metra. Na zamówienie możliwe jest wszycie krótszych lub dłuższych pasków.

Napinacz 35 mm zwykły rozłożony

Poniżej znajdziecie parametry haka oraz mechanizmu zastosowanego w tym modelu pasa:

Komponent Parametry
Hak 35 mm
  • Atest: 1.5 tony
  • Siła niszcząca: 3 tony
  • Wymiary: 55 x 70 mm
Mechanizm 35 mm
  • Atest: 1 tona
  • Siła niszcząca: 2 tony
  • Wymiary: 70 x 135 mm
  • SHF: 50 daN
  • STF: 234 daN

W których modelach używamy napinacza 35 mm 1.8 tony?

Zielony napinacz wykorzystywany jest w pasach transportowych z napinaczem (tzw. KOMPLET). Ponadto stosowany jest również do pasów z hakami do listew (zakończone są innymi hakami, więc nie uwzględniamy ich w tabeli). Wszystkie modele pasów transportowych, w których wykorzystujemy napinacz 35 mm 1.8 tony przedstawiamy w tabeli poniżej.

Komponent Parametry / Opis

Pas transportowy z napinaczem
Komplet - pas transportowy z napinaczem  zielony

Pas transportowy z napinaczem w wersji z zielonej taśmy 35 mm (1.8 tony) to jeden z popularniejszych pasów w naszym Sklepie.

Pas ściągający
Pas ściagający 35 mm

W tym modelu pasa krótki pasek przy mechanizmie został bezpośrednio zastąpiony taśmą zakończoną hakiem. Pas ściągający działa na zasadzie paska do spodni.

Pas z innym hakiem
Pas z hakami do listew

Pasy z hakami do różnych listew również wykorzystują standardowy mechanizm 35 mm z tą różnicą, że krótki pasek przy mechanizmie zakończony jest hakiem pasującym do odpowiedniej listwy.

Zalety pasów transportowych

Pasy transportowe to najpopularniejszy system mocowania ładunków. Jakie są jego najważniejsze zalety? 

  • atesty - gwarancja niezawodności, bezpieczeństwa i najwyższej jakości,
  • lekkie, poręczne - łatwe w montażu i magazynowaniu,
  • miękkie - nie niszczą delikatnych powierzchni przewożonego ładunku, nie ranią rąk,
  • elastyczne - pochłaniają wstrząsy,
  • taśma poliestrowa odporna jest na działanie kwasów mineralnych,
  • można je stosować w temperaturze od -40 do 100,
  • łatwe do kontrolowania - zniszczenia widać gołym okiem (inaczej niż w przypadku mocowań łańcuchowych gdzie może nastąpić ukryta korozja).

 


Potrzebujesz wsparcia?

Dla tych, którzy pierwszy raz mają do czynienia z pasami transportowymi przygotowaliśmy pomocne artykuły oraz instruktaże. Poniżej znajdziecie podstawowe zagadnienia związane z pasami. Więcej znajdziecie na naszym Blogu - ABC mocowań. Jeżeli nie znaleźliście potrzebnych informacji zachęcamy do kontaktu telefonicznego.

 

  

Jak odczytać etykietę pasa? 

Instrukcja obsługi pasa transportowego

 

 

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl