Pas Transportowy Bez Napinacza 50mm / 4EN
Opis
Pas transportowy bez napinacza (pas SOLO) 50 mm - 4 tony
Pas transportowy bez napinacza (potocznie nazywamy go pasem SOLO) jest tym samym pasem, który stosowany jest w zestawie Pas transportowy z napinaczem 50 mm 4 tony (dla rozróżnienia nazywamy go KOMPLETEM).
Pasy transportowe to produkty, które zbudowane są z komponentów. Dzięki takiemu rozwiązaniu istnieje możliwość wymiany uszkodzonych elementów. Pas SOLO może być kupiony jako zamiennik zużytego pasa lub jako dodatkowy pas o innej długości.
Sam w sobie pas SOLO nie stanowi środka mocującego. Do zabezpieczenia ładunku niezbędny jest jeszcze napinacz. Podczas kompletowania należy pamiętać, że pas i napinacz muszą posiadać dokładnie te same parametry!
Poniżej w skrócie przedstawiamy najważniejsze parametry pasa SOLO 50 mm 4 tony:
Parametry techniczne - informacje na metce
Poniżej przedstawiamy oraz objaśniamy wszystkie parametry zamieszczone na metce pasa transportowego. Niektóre z nich dotyczą samego pasa SOLO, a pozostałe KOMPLETU pasa i napinacza.
Parametr | Wartość | Objaśnienie |
---|---|---|
Szerokość taśmy | 50 mm |
Pasy występują w szerokościach 25, 35, 50 oraz 75 mm. 50 mm to zdecydowanie najpopularniejsze pasy, występują w trzech wersjach wytrzymałościowych: 3.2, 4 i 5 ton. Żółta taśma, z której uszyty jest ten pas (różni producenci stosują różną kolorystykę) ulega zerwaniu dopiero przy obciążeniu wynoszącym 6 ton. Ze względu na dużą wytrzymałość i relatywnie niską cenę wykorzystywany jest również w innych modelach. |
Taśma | poliester |
Prócz informacji na metce również sam kolor metki (niebieski) wskazuje na materiał z jakiego wykonany jest pas - poliester (PES). Pasy transportowe są standardowo wykonywane właśnie z poliestru, który jest odporny na działanie kwasów, olejów i smarów oraz może być stosowany w warunkach temperaturowych od -40 do 100℃. Taśma poliestrowa nie powinna mieć kontaktu z zasadami! |
Wydłużenie taśmy | <= 7% |
Taśma, z której uszyty jest ten pas może ulec wydłużeniu podczas pracy maksymalnie do 7%. W sprzedaży dostępne są również taśmy, których maksymalne wydłużenie nie przekracza 4% (bardzo rzadko stosowane, w naszym sklepie jest to pomarańczowa taśma 35 mm i czerwona 50 mm). |
LC | 2000 daN |
LC (lashing capacity) to inaczej zdolność mocowania. Parametr ten zależy od sposobu mocowania ładunku. Aczkolwiek na metce podawana jest tylko jedna wartość, dla mocowania w układzie prostym. 2000 daN oznacza, że w przypadku mocowania w układzie prostym ładunek nie powinien ważyć więcej niż 2 tony. Częściej stosowaną metodą mocowania jest przez opasanie (LC jest zawsze dwa razy większe niż dla mocowania w układzie prostym. Za pomocą tego pasa można zabezpieczyć ładunek poprzez opasanie o masie 4 tony (niezbędny do tego jest napinacz!). |
STF | 360 daN |
STF (standard tension force) – nominalna siła napięcia, czyli siła z jaką ładunek zostanie dociśnięty do podłoża. 360 daN = 360 kg. Standardowa wartość tego parametru waha się między 350 a 400 daN. Pasy ERGO mają ten parametr podwyższony do 500 - 600 daN. |
SHF | 50 daN |
SHF (standard hand force), czyli siła z jaką można działać na ramię napinacza. 50 daN = 50 kg. Jest to standardowa wartość. Działanie na rączkę napinacza większą siłą może spowodować jego zniszczenie. Dlatego nie wolno napinać pasa wspomagając się rurą czy przedłużką, które wydłużają ramię napinające, a przez co i działają większą siłą na mechanizm. |
Informacje dodatkowe |
Ponadto na metce zawarte są obowiązkowe informacje takie jak nazwa producenta, kod produktu, data produkcji, deklaracja zgodności z odpowiednią normą oraz informacja "Nie zawieszać. Mocować!" |
2, 4 czy 6 ton? Ile wytrzyma ten pas?
Można się w tym pogubić, ale już wyjaśniam! Na metce znajdziecie jedynie parametr LC 2000 daN. Co oznacza, że pas może być użyty do mocowania ładunku w układzie prostym, którego ciężar nie przekracza 2000 kg (2 tony). Wartość ta jest zawsze dwa razy wyższa dla mocowania przez opasanie i w tym wypadku wynosi 4 tony. Jest to najczęstszy sposób mocowania ładunku dlatego właśnie tym parametrem posługujemy się najczęściej.
Skąd się więc wzięło 6 ton? Taśmy, z których szyte są pasy poddawane są oddzielnym testom wytrzymałościowym. Żółta taśma 50 mm ulega zerwaniu przy obciążeniu równym 6 ton (nominalna wytrzymałość taśmy). Dlatego też często zamiennie posługujemy się nazwą "pas szyty z taśmy 6-cio tonowej".
Sprzedajemy tylko atestowane pasy!
Najważniejsza jest dla Nas wysoka jakość naszych produktów. Dlatego wszystkie pasy, które znajdziecie w naszym Sklepie, również Pas transportowy bez napinacza 50 mm 4 tony, wykonane są zgodnie z europejską normą EN 12195-2. Dzięki temu jesteśmy pewni, że pasy których będziecie używać są bezpieczne, wytrzymałe i można na nich polegać.
Jak zbudowany jest pas SOLO 50 mm?
Pas SOLO to poliestrowa taśma o określonej długości (tabela z długościami znajdziesz na końcu opisu) zakończona hakiem. Do żółtej taśmy 50 mm wszywamy standardowy hak 1006 (atest na 2,5 tony).
Poniżej znajdziecie parametry haka zastosowanego w tym modelu pasa:
Komponent | Zdjęcie | Parametry |
---|---|---|
Hak 50 mm - standardowy 1006 | ![]() |
|
W których modelach używamy pasa SOLO 50 mm 4 tony?
Żółta taśma 50 mm to jeden z popularniejszych wariantów wśród pasów transportowych z napinaczem (tzw. KOMPLET) oraz pasów do lawety. Ponadto stosowana jest również do pasów z hakami do listew (zakończone są innymi hakami, więc nie uwzględniamy ich w tabeli). Wszystkie modele pasów transportowych, w których korzystamy z żółtego pasa SOLO 50 mm przedstawiamy w tabeli poniżej.
Komponent | Zdjęcie | Parametry / Opis | Dostępność |
---|---|---|---|
Pas transportowy z napinaczem | ![]() |
Pas transportowy z napinaczem w wersji z żółtej taśmy 50 mm (4 tony) to najpopularniejszy pas w naszym Sklepie. | W Sklepie |
Pasy do lawety | ![]() |
Z żółtej taśmy 50 mm szyjemy również pasy przeznaczone do mocowania pojazdów osobowych na lawecie. Do dwuczęściowego pasa dodajemy dodatkowy hak oraz kostki lub rękaw ochronny. | W Sklepie |
Zalety pasów transportowych
Pasy transportowe to najpopularniejszy system mocowania ładunków. Jakie są jego najważniejsze zalety?
- atesty - gwarancja niezawodności, bezpieczeństwa i najwyższej jakości,
- lekkie, poręczne - łatwe w montażu i magazynowaniu,
- miękkie - nie niszczą delikatnych powierzchni przewożonego ładunku, nie ranią rąk,
- elastyczne - pochłaniają wstrząsy,
- taśma poliestrowa odporna jest na działanie kwasów mineralnych,
- można je stosować w temperaturze od -40 do 100℃,
- łatwe do kontrolowania - zniszczenia widać gołym okiem (inaczej niż w przypadku mocowań łańcuchowych gdzie może nastąpić ukryta korozja).
Dostępny w różnych długościach
Nad pomarańczowym przyciskiem "Do koszyka" należy wybrać długość pasa SOLO (sama taśma bez napinacza). Domyślnie wyświetlona cena dotyczy pasa 1.1 metrowego. W tabeli poniżej znajdują się wszystkie dostępne długości:
Długość pasa |
---|
1,1 m |
1,7 m |
2,5 m |
2,9 m |
3,5 m |
4,5 m |
5,5 m |
6,5 m |
7,5 m |
8,5 m |
9,5 m |
11,5 m |
13,5 m |
15,5 m |
Dane techniczne
Materiał | poliester (PES) |
Szerokość | 50 mm |
Kolor | żółty |
Wytrzymałość | 4000 kg |
Id produktów | 2818,2778,1807,1442 |