Pas Transportowy z napinaczem 811 50mm/4t EN
Opis
Uwaga! Zmiana koloru taśmy z żółtego na pomarańczowy.
Pas transportowy z napinaczem 50 mm - 4 tony
Pas transportowy z napinaczem to najpopularniejszy rodzaj pasa w naszym sklepie. Do zabezpieczenia ładunku takim pasem potrzebne są dwa punkty zaczepienia. Pas transportowy z napinaczem nazywany jest również pasem dwuczęściowym lub kompletem, składa się z części krótkiej – napinacza i części długiej – pasa. Poniżej zamieściliśmy najważniejsze informacje dotyczące pasa 50 mm o zdolności mocowania 4 tony.
Parametry techniczne - informacje na metce
Poniżej przedstawiamy oraz objaśniamy wszystkie parametry zamieszczone na metce pasa transportowego.
Parametr | Wartość | Objaśnienie |
---|---|---|
Szerokość taśmy | 50 mm |
Pasy występują w szerokościach 25, 35, 50 oraz 75 mm. 50 mm to zdecydowanie najpopularniejsze pasy, występują w trzech wersjach wytrzymałościowych: 3.2, 4 i 5 ton. |
Taśma | poliester |
Pasy transportowe są standardowo wykonywane z poliestru, który jest odporny na działanie kwasów, olejów i smarów oraz może być stosowany w warunkach temperaturowych od -40 do 100℃. Żółta taśma, z której uszyty jest ten pas (różni producenci stosują różną kolorystykę) ulega zerwaniu dopiero przy obciążeniu wynoszącym 6 ton. |
Wydłużenie taśmy | <= 7% |
Taśma, z której uszyty jest ten pas może ulec wydłużeniu podczas pracy maksymalnie do 7%. W sprzedaży dostępne są również taśmy, których maksymalne wydłużenie nie przekracza 4% (bardzo rzadko stosowane, w naszym sklepie jest to pomarańczowa taśma 35 mm i czerwona 50 mm). |
LC | 2000 daN |
LC (lashing capacity) to inaczej zdolność mocowania. Parametr ten zależy od sposobu mocowania ładunku. Aczkolwiek na metce podawana jest tylko jedna wartość, dla mocowania w układzie prostym. 2000 daN oznacza, że jeden pas mocowany w układzie prostym zabezpiecza 2 tony ładunku. Należy przy tym pamiętać, że ładunek zawsze powinien być zabezpieczony symetrycznie, czyli minimalna liczba pasów mocowanych w układzie prostym wynosi 2. Częściej stosowaną metodą mocowania jest przez opasanie (LC jest zawsze dwa razy większe niż dla mocowania w układzie prostym). Za pomocą tego pasa można zabezpieczyć ładunek poprzez opasanie o masie 4 tony. |
STF | 360 daN |
STF (standard tension force) – nominalna siła napięcia, czyli siła z jaką ładunek zostanie dociśnięty do podłoża. 360 daN = 360 kg. Standardowa wartość tego parametru waha się między 350 a 400 daN. Pasy ERGO mają ten parametr podwyższony do 500 - 600 daN. |
SHF | 50 daN |
SHF (standard hand force), czyli siła z jaką można działać na ramię napinacza. 50 daN = 50 kg. Jest to standardowa wartość. Działanie na rączkę napinacza większą siłą może spowodować jego zniszczenie. Dlatego nie wolno napinać pas stosując rury czy przedłużki, które wydłużają ramię napinające, a przez co i działają większą siłą na mechanizm. |
Informacje dodatkowe |
Ponadto na metce zawarte są obowiązkowe informacje takie jak nazwa producenta, kod produktu, data produkcji, deklaracja zgodności z odpowiednią normą oraz informacja "Nie zawieszać. Mocować!" |
2, 4 czy 6 ton? Ile wytrzyma ten pas?
Można się w tym pogubić, ale już wyjaśniam! Na metce znajdziecie jedynie parametr LC 2000 daN. Co oznacza, że jeden pas zamocowany w układzie prostym zabezpiecza 2000 kg (2 tony). Przy czym należy pamiętać, że minimalna liczba pasów przy tym sposobie mocowania to 2 - ładunek zawsze musi być zabezpieczony symetrycznie.
Wartość LC dla mocowania przez opasanie jest zawsze dwa razy większa niż dla mocowania w układzie prostym, i w tym wypadku wynosi 4 tony. Jest to najbardziej popularny sposób mocowania ładunku dlatego właśnie tym parametrem posługujemy się najczęściej.
Skąd się więc wzięło 6 ton? Taśmy, z których szyte są pasy poddawane są oddzielnym testom wytrzymałościowym. Żółta taśma 50 mm ulega zerwaniu przy obciążeniu nie mniejszym niż 6 ton (nominalna wytrzymałość taśmy). Dlatego też często zamiennie posługujemy się nazwą "pas szyty z taśmy 6-tonowej".
Sprzedajemy tylko atestowane pasy!
Oferowane przez nas pasy transportowe produkowane są zgodnie z unijną normą EN 12195-2, która gwarantuje wysoką jakość oraz bezpieczeństwo użytkowania. W Polsce norma ta obowiązuje pod numerem PN-EN 12195-2:2003. Zgodność zadeklarowana jest na niebieskich metkach, które dołączone są do każdego pasa.
Jak zbudowany jest pas transportowy 50 mm?
Komplet składa się z napinacza zakończonego krótkim paskiem z hakiem (część krótka) oraz z taśmy zakończonej hakiem (część długa). Taśmy naszych pasów transportowych wykonane są z mocnych włókien poliestrowych.
Pas transportowy to produkt, który zbudowany jest z komponentów. Dzięki takiemu rozwiązaniu istnieje możliwość wymiany uszkodzonych elementów lub zastosowania komponentów o innych parametrach np. bardziej wytrzymały mechanizm, hak z pojedynczym pazurem lub taśma o innej wytrzymałości oraz kolorze. Możliwości jest wiele. Poniżej przedstawiamy komponenty i ich parametry:
Zalety pasów transportowych
Pasy transportowe to najpopularniejszy system mocowania ładunków. Jakie są jego najważniejsze zalety?
- atesty - gwarancja niezawodności, bezpieczeństwa i najwyższej jakości,
- lekkie, poręczne - łatwe w montażu i magazynowaniu,
- miękkie - nie niszczą delikatnych powierzchni przewożonego ładunku, nie ranią rąk,
- elastyczne - pochłaniają wstrząsy,
- taśma poliestrowa odporna jest na działanie kwasów mineralnych,
- można je stosować w temperaturze od -40 do 100℃,
- łatwe do kontrolowania - zniszczenia widać gołym okiem (inaczej niż w przypadku mocowań łańcuchowych gdzie może nastąpić ukryta korozja).
Kiedy stosujemy pasy transportowe 50 mm 4 tony?
Pas transportowy z napinaczem o szerokości taśmy 50 mm i wytrzymałości 4 tony to pas przeznaczony do zabezpieczenia ładunków o dużym ciężarze. Wykorzystywany jest przede wszystkim do:
- zabezpieczenia transportu ciężkich ładunków,
- mocowania ładunków przewożonych TIRem.
Dostępny w różnych długościach
Nad pomarańczowym przyciskiem "Do koszyka" należy wybrać długość kompletu (taśma + napinacz = długość całkowita). Domyślnie wyświetlona cena dotyczy pasa 1.6 metrowego. W tabeli poniżej znajdują się wszystkie dostępne długości:
Długość kompletu | Długość taśmy | Długość części z napinaczem |
---|---|---|
1,6 m | 1,1 m | 0,5 m |
2 m | 1,5 m | 0,5 m |
2,2 m | 1,7 m | 0,5 m |
3 m | 2,5 m | 0,5 m |
3,4 m | 2,9 m | 0,5 m |
4 m | 3,5 m | 0,5 m |
5 m | 4,5 m | 0,5 m |
6 m | 5,5 m | 0,5 m |
7 m | 6,5 m | 0,5 m |
8 m | 7,5 m | 0,5 m |
9 m | 8,5 m | 0,5 m |
10 m | 9,5 m | 0,5 m |
11 m | 10,5 m | 0,5 m |
12 m | 11,5 m | 0,5 m |
14 m | 13,5 m | 0,5 m |
16 m | 15,5 m | 0,5 m |
Dostępne konfiguracje
Z żółtej taśmy 50 mm szyjemy również inne modele pasów. Najpopularniejsze to pasy do lawety i pasy z hakami do listew - wszystkie dostępne od reki w naszym Sklepie.
Dane techniczne
Kolor | żółty |
Szerokość taśmy | 50mm |
Wytrzymałość (LC) | 4 ton |
Zakończenie | hak standardowy |
Mechanizm | 50mm standard (811) |
Zastosowanie | duży ładunek |
Id produktów | 2802,2804,499,1734,2765,2766,2805,1771,2820,2818 |