Pas transportowy z napinaczem 35mm/1,8t wzmocniony mechanizm
Opis
Pas transportowy z napinaczem 35 mm - 1.8 tony - wzmocniony napinacz
Pas transportowy z napinaczem to najpopularniejszy rodzaj pasa w naszym sklepie. Do zabezpieczenia ładunku takim pasem potrzebne są dwa punkty zaczepienia. Pas transportowy z napinaczem nazywany jest również pasem dwuczęściowym lub kompletem, składa się z części krótkiej – napinacza i części długiej – pasa. Poniższa grafika przedstawia najważniejsze informacje dotyczące pasa z napinaczem 35 mm.
Parametry techniczne - informacje na metce
Poniżej przedstawiamy oraz objaśniamy wszystkie parametry zamieszczone na metce pasa transportowego.
Parametr | Wartość | Objaśnienie |
---|---|---|
Szerokość taśmy |
35 mm |
Jest to średnia szerokość. Pasy występują w szerokościach 25, 35, 50 (standardowy) oraz 75 mm. |
Taśma | poliester |
Pasy transportowe są standardowo wykonywane z poliestru, który jest odporny na działanie kwasów, olejów i smarów oraz może być stosowany w warunkach temperaturowych do 100℃. Zielona taśma, z której uszyty jest ten pas (różni producenci stosują różną kolorystykę) ulega zerwaniu dopiero przy obciążeniu wynoszącym 3 tony. |
Wydłużenie taśmy |
<= 7% |
Taśma, z której uszyty jest ten pas może ulec wydłużeniu podczas pracy maksymalnie do 7%. W sprzedaży dostępne są również taśmy, których maksymalne wydłużenie nie przekracza 4% (bardzo rzadko stosowane, w naszym sklepie taśmy o takim parametrze występują w szerokości 35 mm (pomarańczowa) i 50 mm (czerwona)). |
LC |
900 daN |
LC (lashing capacity) to inaczej zdolność mocowania. Parametr ten zależy od sposobu mocowania ładunku. Aczkolwiek na metce podawana jest tylko jedna wartość, dla mocowania w układzie prostym. 900 daN oznacza, że w przypadku mocowania w układzie prostym ładunek nie powinien przekraczać 0.9 tony. Częściej stosowaną metodą mocowania jest przez opasanie (LC jest zawsze dwa razy większe niż dla mocowania w układzie prostym). Za pomocą tego pasa można zabezpieczyć ładunek poprzez opasanie o masie 1.8 tony. |
STF | 234 daN |
STF (standard tension force)– nominalna siła napięcia, czyli siła z jaką ładunek zostanie dociśnięty do podłoża. 234 daN = 234 kg jest to średnia wartość. Standardowo pasy 50 mm mają STF 400 daN. Pasy ERGO mają ten parametr podwyższony do 500 - 600 daN |
SHF | 50 daN |
SHF (standard hand force), czyli siła z jaką można działać na ramię napinacza. 50 daN = 50 kg. Jest to standardowa wartość. Działanie na rączkę napinacza większą siłą może spowodować jego zniszczenie. Dlatego nie wolno napinać pas stosując rury czy przedłużki, które zwiększają ramię napinające, a przez co i działają większą siłą na mechanizm. |
Informacje dodatkowe |
Ponadto na metce zawarte są obowiązkowe informacje takie jak nazwa producenta, kod produktu, data produkcji, deklaracja zgodności z odpowiednią normą oraz informacja "Nie zawieszać. Mocować!". |
0.9, 1.8 czy 3 tony? Ile wytrzyma ten pas?
Można się w tym pogubić, ale już wyjaśniam! Na metce znajdziecie jedynie parametr LC 900 daN. Co oznacza, że pas może być użyty do mocowania ładunku w układzie prostym, którego ciężar nie przekracza 900 kg (0.9 tony). Wartość ta jest zawsze dwa razy wyższa dla mocowania przez opasanie i w tym wypadku wynosi 1.8 tony. Jest to najczęstszy sposób mocowania ładunku dlatego właśnie tym parametrem posługujemy się najczęściej.
Skąd się więc wzięło 3 tony? Taśmy, z których szyte są pasy poddawane są oddzielnym testom wytrzymałościowym. Zielona taśma 35 mm ulega zerwaniu przy obciążeniu nie mniejszym niż 3 tony (nominalna wytrzymałość taśmy). Dlatego też często zamiennie posługujemy się nazwą "pas szyty z taśmy 3-tonowej".
Sprzedajemy tylko atestowane pasy!
Oferowane przez nas pasy transportowe produkowane są zgodnie z unijną normą EN 12195-2, która gwarantuje wysoką jakość oraz bezpieczeństwo użytkowania. W Polsce norma ta obowiązuje pod numerem PN-EN 12195-2:2003. Zgodność z normą jest zadeklarowana na niebieskiej metce obowiązkowo wszytej do każdego pasa.
Dla naszego i Waszego bezpieczeństwa na niewidocznej części metki (element wszyty) znajdują się informacje niezbędne do identyfikacji pasa (kod CB).
Kiedy stosujemy pasy 35 mm?
Pas transportowy z napinaczem o szerokości taśmy 35 mm i wytrzymałości 1.8 tony przy opasaniu to lekki, poręczny i solidny pas. Przeznaczony jest do zabezpieczenia lekkich i średniej wagi ładunków. Wykorzystywany jest przede wszystkim do:
- mocowania średniej wagi ładunków w samochodach dostawczych,
- zabezpieczenia transportu ładunków o średnim ciężarze takich jak motocykle, quady, łódki, czy kajaki na przyczepkach, platformach, czy w ładowni samochodów dostawczych.
Jak zbudowany jest pas transportowy 35 mm?
Komplet składa się ze wzmocnionego napinacza zakończonego krótkim paskiem z hakiem (część krótka) oraz z taśmy zakończonej hakiem (część długa). Taśmy naszych pasów transportowych wykonane są z mocnych włókien poliestrowych.
Ten model pasa wyposażony jest we wzmocniony, bardziej poręczny napinacz (wydłużona rączka oraz pokryty tworzywem sztucznym uchwyt).
Pas transportowy to produkt, który zbudowany jest z komponentów. Dzięki takiemu rozwiązaniu istnieje możliwość wymiany uszkodzonych elementów lub zastosowania komponentów o innych parametrach np. bardziej wytrzymały mechanizm, hak z pojedynczym pazurem lub taśma o innej wytrzymałości oraz kolorze. Możliwości jest wiele. Poniżej przedstawiamy komponenty i ich parametry:
Możliwe modyfikacje
Do tego rodzaju pasa transportowego możemy zastosować również wzmocniony mechanizm. Nie jest to standardowy produkt, dlatego występuje jedynie na zamówienie.
Komponent | Parametry / Opis |
---|---|
Standardowy napinacz 35 mm (po prawej stronie)
|
|
Pasek przy napinaczu Istnieje możliwość uszycia pasów o innej długości paska przy napinaczu. Minimalna długość to 32 cm. |
|
Hak z tulejką Zamiast paska przy napinacza od razu można zamocować hak z tulejką. |
|
Ochrona z filcu Ochrona z filcu wszywana jest pod napinacz w celu ochrony delikatnych powierzchni przewożonego ładunku. |
|
Rękawy ochronne Rękaw ochronny chroni pas przed przedwczesnym zużyciem, ale jednocześnie chroni również delikatne powierzchnie przed porysowaniami oraz obtarciami, które może spowodować pracujący pas. Różne rodzaje rękawów ochronnych można dokupić tutaj. |
Zalety pasów transportowych
Pasy transportowe to najpopularniejszy system mocowania ładunków. Jakie są jego najważniejsze zalety?
- atesty - gwarancja niezawodności, bezpieczeństwa i najwyższej jakości,
- lekkie, poręczne - łatwe w montażu i magazynowaniu,
- miękkie - nie niszczą delikatnych powierzchni przewożonego ładunku, nie ranią rąk,
- elastyczne - pochłaniają wstrząsy,
- taśma poliestrowa odporna jest na działanie kwasów mineralnych,
- można je stosować w temperaturze od -40 do 100℃,
- łatwe do kontrolowania - zniszczenia widać gołym okiem (inaczej niż w przypadku mocowań łańcuchowych gdzie może nastąpić ukryta korozja).
Dane techniczne
Kolor | zielony |
Szerokość taśmy | 35mm |
Wytrzymałość (LC) | 2 tony |
Zakończenie | hak standardowy |
Mechanizm | 35mm standardowy plus |
Zastosowanie | średni ładunek |
Id produktów | 2802,2804,499,2764,1734,2805,2825,2822,2783 |