Pas Transportowy Bez Napinacza 50mm / 5EN

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena brutto: 36,92 zł 36.92
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane
Ocena: 5
Producent: Dla VIKA
Kod produktu: LOA000104

Opis

Wybierz długość pasa

Pas transportowy bez napinacza (pas SOLO) 50 mm - 5 ton

Pas transportowy bez napinacza (potocznie nazywamy go pasem SOLO) jest tym samym pasem, który stosowany jest w zestawie Pas transportowy z napinaczem 50 mm 5 ton (dla rozróżnienia nazywamy go KOMPLETEM).

Pasy 50 mm czerwone

Pasy transportowe to produkty, które zbudowane są z komponentów. Dzięki takiemu rozwiązaniu istnieje możliwość wymiany uszkodzonych elementów. Pas SOLO może być kupiony jako zamiennik zużytego pasa lub jako dodatkowy pas o innej długości.

Sam w sobie pas SOLO nie stanowi środka mocującego. Do zabezpieczenia ładunku niezbędny jest jeszcze napinacz. Podczas kompletowania należy pamiętać, że pas i napinacz muszą posiadać dokładnie te same parametry!

Poniżej w skrócie przedstawiamy najważniejsze parametry pasa SOLO 50 mm 5 ton:

Infografika - sam pas 50 mm 5 ton

Parametry techniczne - informacje na metce

Poniżej przedstawiamy oraz objaśniamy wszystkie parametry zamieszczone na metce pasa transportowego. Niektóre z nich dotyczą samego pasa SOLO, a pozostałe KOMPLETU pasa i napinacza.

Parametr Wartość Objaśnienie
Szerokość taśmy 50 mm

Pasy występują w szerokościach 25, 35, 50 oraz 75 mm. 50 mm to zdecydowanie najpopularniejsze pasy, występują w trzech wersjach wytrzymałościowych: 3.2, 4 i 5 ton. Pas 5 ton to najmocniejszy pas w wersji 50 mm.

Czerwona taśma, z której uszyty jest ten pas (różni producenci stosują różną kolorystykę) ulega zerwaniu dopiero przy obciążeniu wynoszącym 7,5 ton.

Taśma poliester

Prócz informacji na metce również sam kolor metki (niebieski) wskazuje na materiał z jakiego wykonany jest pas - poliester (PES). Pasy transportowe są standardowo wykonywane właśnie z poliestru, który jest odporny na działanie kwasów, olejów i smarów oraz może być stosowany w warunkach temperaturowych od -40 do 100℃.

Taśma poliestrowa nie powinna mieć kontaktu z zasadami!

Wydłużenie taśmy <= 7%

Taśma, z której uszyty jest ten pas może ulec wydłużeniu podczas pracy maksymalnie do 7%. W sprzedaży dostępne są również taśmy, których maksymalne wydłużenie nie przekracza 4% (bardzo rzadko stosowane, w naszym sklepie jest to pomarańczowa taśma 35 mm i czerwona 50 mm (inna wersja)).

LC 2500 daN

LC (lashing capacity) to inaczej zdolność mocowania. Parametr ten zależy od sposobu mocowania ładunku. Aczkolwiek na metce podawana jest tylko jedna wartość, dla mocowania w układzie prostym. 2500 daN oznacza, że w przypadku mocowania w układzie prostym ładunek nie powinien ważyć więcej niż 2.5 tony.

Częściej stosowaną metodą mocowania jest przez opasanie (LC jest zawsze dwa razy większe niż dla mocowania w układzie prostym. Za pomocą tego pasa można zabezpieczyć ładunek poprzez opasanie o masie 5 ton (niezbędny do tego jest napinacz!).

Zdolność mocowania pasa transportowego 50 mm 5 ton

STF 350 daN

STF (standard tension force) – nominalna siła napięcia, czyli siła z jaką ładunek zostanie dociśnięty do podłoża. 350 daN = 350 kg. Standardowa wartość tego parametru waha się między 350 a 400 daN. Pasy ERGO mają ten parametr podwyższony do 500 - 600 daN.

SHF 50 daN

SHF (standard hand force), czyli siła z jaką można działać na ramię napinacza50 daN = 50 kg. Jest to standardowa wartość. Działanie na rączkę napinacza większą siłą może spowodować jego zniszczenie. Dlatego nie wolno napinać pasa wspomagając się rurą czy przedłużką, które wydłużają ramię napinające, a przez co i działają większą siłą na mechanizm.

Informacje dodatkowe

Ponadto na metce zawarte są obowiązkowe informacje takie jak nazwa producenta, kod produktu, data produkcji, deklaracja zgodności z odpowiednią normą oraz informacja "Nie zawieszać. Mocować!"

2.5, 5 czy 7.5 tony? Ile wytrzyma ten pas?

Można się w tym pogubić, ale już wyjaśniam! Na metce znajdziecie jedynie parametr LC 2500 daN. Co oznacza, że pas może być użyty do mocowania ładunku w układzie prostym, którego ciężar nie przekracza 2500 kg (2.5 tony). Wartość ta jest zawsze dwa razy wyższa dla mocowania przez opasanie i w tym wypadku wynosi 5 ton. Jest to najpopularniejszy sposób mocowania ładunku dlatego właśnie tym parametrem posługujemy się najczęściej.

Zdolność mocowania pasa transportowego 50 mm 5 ton

Skąd się więc wzięło 7.5 tony? Taśmy, z których szyte są pasy poddawane są oddzielnym testom wytrzymałościowym. Czerwona taśma 50 mm ulega zerwaniu przy obciążeniu równym 7.5 tony (nominalna wytrzymałość taśmy). Dlatego też często zamiennie posługujemy się nazwą "pas szyty z taśmy 7.5-tonowej".

Sprzedajemy tylko atestowane pasy!

Najważniejsza jest dla Nas wysoka jakość naszych produktów. Dlatego wszystkie pasy, które znajdziecie w naszym Sklepie, również Pas transportowy bez napinacza 50 mm 5 ton, wykonane są zgodnie z europejską normą EN 12195-2. Dzięki temu jesteśmy pewni, że pasy których będziecie używać są bezpieczne, wytrzymałe i można na nich polegać.

Jak zbudowany jest pas SOLO 50 mm?

Pas SOLO to poliestrowa taśma o określonej długości (tabela z długościami znajdziesz na końcu opisu) zakończona hakiem. Do czerwonej taśmy 50 mm wszywamy standardowy hak 1006 (atest na 2,5 tony).

Poniżej znajdziecie parametry haka zastosowanego w tym modelu pasa:

Komponent Zdjęcie Parametry
Hak 50 mm - standardowy 1006 Standardowy hak 50 mm 1006
  • Atest: 2,5 tony
  • Siła niszcząca: 5 ton
  • Wymiary: 70x80 mm

W których modelach używamy pasa SOLO 50 mm 5 ton?

Czerwona taśma 50 mm stosowana jest do pasów transportowych z napinaczem (tzw. KOMPLET) oraz pasów do lawety. Wszystkie modele pasów transportowych, w których korzystamy z czerwonego pasa SOLO 50 mm przedstawiamy w tabeli poniżej. 

Komponent Zdjęcie Parametry / Opis Dostępność
Pas transportowy z napinaczem Pas transportowy z napinaczem komplet 50 mm czerwony Pas transportowy z napinaczem w wersji z czerwonej taśmy 50 mm (5 ton) to najmocniejsze pasy ze wszystkich wersji 50 mm. W Sklepie
Pasy do lawety Czerwone pasy do lawety Z czerwonej taśmy 50 mm szyjemy również pasy przeznaczone do mocowania pojazdów osobowych na lawecie. Do dwuczęściowego pasa dodajemy dodatkowy hak oraz kostki lub gumowy rękaw ochronny. W Sklepie

Zalety pasów transportowych

Pasy transportowe to najpopularniejszy system mocowania ładunków. Jakie są jego najważniejsze zalety? 

  • atesty - gwarancja niezawodności, bezpieczeństwa i najwyższej jakości,
  • lekkie, poręczne - łatwe w montażu i magazynowaniu,
  • miękkie - nie niszczą delikatnych powierzchni przewożonego ładunku, nie ranią rąk,
  • elastyczne - pochłaniają wstrząsy,
  • taśma poliestrowa odporna jest na działanie kwasów mineralnych,
  • można je stosować w temperaturze od -40 do 100,
  • łatwe do kontrolowania - zniszczenia widać gołym okiem (inaczej niż w przypadku mocowań łańcuchowych gdzie może nastąpić ukryta korozja).

Dostępny w różnych długościach

Nad pomarańczowym przyciskiem "Do koszyka" należy wybrać długość pasa SOLO (sama taśma bez napinacza). Domyślnie wyświetlona cena dotyczy pasa 1.1 metrowego. W tabeli poniżej znajdują się wszystkie dostępne długości:

Długość pasa
1,1 m
1,7 m
2,5 m
2,9 m
3,5 m
4,5 m
5,5 m
6,5 m
7,5 m
8,5 m
9,5 m
11,5 m
13,5 m
15,5 m

 

Dane techniczne

Materiał poliester (PES)
Szerokość 50 mm
Kolor czerwony
Wytrzymałość 5000 kg
Id produktów 2818,2778,1807,1442

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl